Selasa, 28 Jun 2011

kelantanis yg menggelikan...

aku ade sorang kenalan,dh 4 tahun kenal,serumah lagi.asal kelantan,tp since die dok cni die dh gtau awl2 lg yg kwsn die (Gunung@bachok)ckp standart.masa ni aku dh mule geli dh.kt umh aku ni ade 4 org kelantanis.even aku senirik pun sll ckp kelantan,malah lebih fasih dr ckp utara.die ni,asl nk gayut dgn komkerabat die sure masuk  bilik n kunci pintu.ade sekali tu,aku g tropong telinge aku ni kt pintu dgr perbualan die....ulu bendul jgk lh.ada sekali tu buletin utama siarkan kapal terbang2heli jatuh kat gunung.Masa tv3 dok temubual org tua kt kmpg tuh muke dh pucat.aku tny"org tu ckp ape?"masa tu suuuuummmeee org pndang die.tau ape ayt die"eee,die ni dok mn?org kpg I xde lh ckp smpai mcm tu".
ade 1 masa yg lain,die bwk adiknyer utk sopin..so dok la umh kitorg 2 hari..aku xdgr lgsg die ckp dgn adik die wey?korang jgn begitu tau..geli lah...


p/s:cintai lah bahasa kita.kt kl ni mane tempat xde org kelantan?gunung tu tempat org dok tembak bukit je..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan